dinsdag 23 december 2008

Punt 9

Nou, maar weer even tijd maken voor mijn 23 dingen.



Tja, hoe kijk ik tegen web 2.0 aan...... Ik ben altijd al wel behoorlijk bezig op de computer. Hyves, mijnalbum.nl, etc. Dus ik weet er al wel een beetje van. Maar ik ben nu toch wel enigzins verbaasd wat er allemaal te "halen" valt op internet. Vooral de toys vind ik heel erg leuk. Ik ben er dan ook druk mee bezig. Sommige sites vind ik te lastig en te moeilijk te overzien. Ik kwam net via de Generator op een site, maar daar kwam ik echt niet uit, heb ik dus maar meteen weer weg geklikt. Ik weet niet of ik al echt handige dingen heb gezien die je in de bibliotheek kunt gebuiken. De RSS button op onze website ( bibliotheek Enschede ) is wel handig voor klanten. Ik vind het zelf leuk om foto's te bewerken via picnik, geweldig vind ik dat. Maar handig voor de bieb? Ik zou niet weten hoe. Ik denk wel dat het nuttig is om te weten, ook al is het alleen maar om klanten te adviseren over het bestaan van bepaalde sites. Dat we in ieder geval weten wat RSS-Feeds, Flickr en blogs inhoud. Voor mij als baliemedewerkster en klantenservicemedewerkster heeft het denk ik niet zo veel nut dat ik deze cursus volg, maar als je aan het inlichtingburo zit, is het zeker nuttig!!

2 opmerkingen:

Jouke zei

Ik vind dat het voor jou ook nut heeft hoor!
Je laat het heel duidelijk zien en je zegt zelf al iets van dat het toch handig is als je weet wat dingen betekenen en wat er "te halen is".
En de bedoeling is natuurlijk ook om "spelenderwijs" (nou ja, af en toe is het wat moeilijker) een inzicht te krijgen in nieuwe ontwikkelingen en mogelijkheden.

Shanti zei

Ik denk dat het voor iedereen nut heeft. Je ziet ook al dat er leuke dingen mee gedaan worden. En als je dat prive doet kan het ook voor je werk gebruikt worden. Zeker nu we de retail / display kant opgaan.