zondag 4 januari 2009

Punt 11



Onder het genot van een kop koffie (nou ja, het was thee...) met wiki bezig geweest. Wat een geweldig leuk en duidelijk filmpje heb ik bekeken zeg (wiki's in plain English). Als je naar dit filmpje kijkt heb je meteen een goed beeld wat het idee achter wiki's is. Ik werk zelf veel met wikipedia Ik vind dit een duidelijke site met zeer veel informatie met veel doorverwijzingen. Ik vraag me wel af of het nu allemaal wel zo betrouwbaar is. Iedereen kan er dingen op zetten maar er ook informatie afhalen.

Ik denk dat het voor de bibliotheek wel goed te gebruiken, je hoeft alleen maar de wiki van de bibliotheek Deventer te bekijken, dan begrijp je precies wat ik bedoel!! Een prachtige wiki is dat, duidelijk, informatief en zeer toegankelijk. Een zeer leuke manier om mensen via de digitale weg naar de bibliotheek te leiden.

Nou, ik duik de zandbak maar eens in.

2 opmerkingen:

Jouke zei

Goed verhaal Last Best!
Met de betrouwbaarheid van Wikipedia valt het erg mee hoor, zo blijkt uit onderzoek.
Mensen die de boel proberen te verzieken worden snel gecorrigeerd.
Duik maar lekker de zandbak in.

Shanti zei

Het schijnt dat Wikipedia juist erg betrouwbaar is, waarschijnlijk omdat het snel gecorrigeerd wordt.
Leuke blog Last Best!