woensdag 14 januari 2009

Punt 14


Ik heb mij niet heel erg veel hoeven verdiepen in dit punt: Instant Messaging, oftewel chatten. Ik heb al ervaring met MSN en kwekken via hyves. Heel erg veel maak ik er geen gebruik van, maar als ik zie dat een vriendin (of collega's, want daar kwek ik ook al mee!!) online gaat, kan het best zijn dat ik even gezellig wil kletsen. En andersom geld dat ook. Het mooie vind ik wel dat als je er geen zin in hebt, je je status gewoon op offline zet. Dan stoort niemand je. Mijn dochter maakt er ook al gebruik van (8 jaar en al 113 vriendjes, ze haalt haar mama nog in). Zij gebruikt het meer in de trant van : hoi, hoe gaat het. En ze stuurt veel emoticons. Mijn nichtje daarentegen is 12 jaar en voert hele msn verhalen: Als ze een grapje maakt zet ze er neer: lol= laughing out loud, omg= oh my god, drom= daarom, hoest= hoe is het. Soms is het allemaal niet meer te volgen. Dit doe ik dus niet, ben ik nu al te oud voor volgens mij. Aladin heeft nu ook chatten. Ik denk dat je hier de groep jongeren zeker mee aanspreekt. Ik ben er van overtuigd dat dit de toekomst is, en ben dan ook erg benieuwd hoe dit gaat lopen.

2 opmerkingen:

Jouke zei

Goede blogpost!

Shanti zei

Tja chatten Last Best..
Ben het helemaal met je eens, op een bepaalde leeftijd wordt er veeel heeel veel gechat, en in een enorm tempo. Tenminste als ik mijn kinderen zag!