zaterdag 17 januari 2009

Punt 17


Dit onderdeel, Bekijk een Web 2.0 site naar keuze, is makkelijker "geschreven" dan gedaan. Jeetje mina zeg, wat zijn er veel sites. Dit punt is dus vooral veel surfen en bekijken. Het is voor mij nu op dit moment, zoals op het plaatje hiernaast, een grote wazige wolk. Het belangrijkste van het web 2.0 is dat je alle informatie met elkaar kunt delen. Foto's, verhalen (zoals dit blog), documenten, muziek etc. Ik heb me aangemeld bij web2.0 een leuke site met heel veel informatie over boeken en de nieuwste dingen zoals bijvoorbeeld twitter en poken. Poken? zie de blog van Jouke. Dus als je bij de bibliotheek werkt en je wilt een beetje bij blijven dan is dit een goede site. En natuulijk moet ik hier wel mijn favoriete site hyves bij zetten, een geweldige site, hoewel de meningen hier sterk over verschillen. Ik ben er in ieder geval enthousiast over. Jouke heeft al een bibliotheekhyves opgericht zie hier. Op het moment dat ik dit bericht typ heeft Jouke al 107 leden binnen gehaald in zeer korte tijd, grote klasse!! Onder deze 107 leden zitten personeelsleden, klanten en ook gewoon mensen die dol zijn op boeken. Dus ook een goede manier om virtueel informatie met elkaar te delen. Deze site komt zeker goed van pas om meer mensen te bereiken voor de bibliotheek.

1 opmerking:

Jouke zei

Weer een prima verhaal (en bedankt voor de complimenten).
De Zen komt nu wel heel dichtbij!